TAKUUTIEDOT
Tuotteiden vastaanotto ja takuu
Lukekaa tämä ohje huolellisesti ennen tuotteiden asentamista ja käyttöä.
Asianmukaisesti asennetut ja hoidetut PAMEL -tuotteet ovat loistava valinta vuosiksi eteenpäin.
VASTAANOTTO
Lähetyksen saavuttua ensimmäiseen toimitusosoitteeseen tulee välittömästi tarkistaa lähetyksessä olevien pakkausten kunto. Ilmoittakaa mahdollisista näkyvistä pakkausten vaurioista välittömästi kuljetusliikkeen kuljettajalle ja pyytäkää laittamaan vahingosta rahtikirjaan merkintä. Kiinnittäkää erityisesti huomiota pakkausten kulmiin ja reunoihin, ettei niissä näy painaumia tai kolhuja.
Avatkaa pakkaukset ja tarkistakaa tuotteiden kunto ja tarkistakaa vastaako toimitus tilausta. Mahdolliset lähetyksen puutteet, kuljetusvauriot tai muut tuotteiden vauriot tulee ilmoittaa toimittajalle 5 työpäivän kuluessa vastaanotosta. Vaurioituneesta pakkauksesta ja tuotteesta on hyvä myös laittaa ilmoituksen mukana kuvat. Mikäli toimittamassamme tuotteessa on virhe, korvaamme vain virheellisen tuotteen ja sen rahtikulujen osuuden emmekä osallistu muihin välillisiin kuluihin (esim. asennus- tai matkakuluihin).
VARASTOINTI JA ASENNUS
Tuotteet tulee varastoida kuivassa ja lämpimässä tilassa, joka vastaa normaalin asuinhuoneen olosuhteita. Varastoithan tuotteet asianmukaisesti ja vältä laskemasta tuotteita koville pinnoille ilman suojausta ettei tuotteiden pinnat ja reunat vaurioidu. Asennuksen aikana tuotteita on käsiteltävä erityisen varovaisesti kolhujen ja naarmujen välttämiseksi. Viallista tuotetta ei saa asentaa! Asennetun tuotteen katsotaan olevan hyväksytty. Asennettujen tuotteiden näkyvät viat tai vauriot katsotaan syntyneeksi tuotteiden siirtelyn, varastoinnin tai asennuksen yhteydessä, eivätkä ne oikeuta vaatimaan uutta vastaavaa tuotetta takuuna.
LAATU
Pamel Oy noudattaa tuotteissaan seuraavia laatusuosituksia, jotka perustuvat alan yleisiin standardeihin: Melamiini- tai laminaattipinnoitteen ja reunanauhan tulee olla ehjä ja lujasti kiinni lastu- tai MDF-levyssä. Lastu- tai MDF-levyn rakenne ei saa näkyä melamiini- tai laminaattipinnoitteen ja reunanauhan läpi. Reunanauhan ja melamiini- tai laminaattipinnoitteen liittymäkohdan tulee olla ehjä ja sauman tiivis. Melamiini- tai laminaattipintaisten ovien takasivulla sallitaan pinnoitteessa pieniä työstöstä tulleita lohkeamia, jotka voidaan korjata kittaamalla/paikkaamalla, kuitenkin enintään 1 lohkeama / 500 mm. Paikatut lohkeamat tai muut jäljet eivät saa erottua katseltaessa normaalilta 1-2 metrin katseluetäisyydeltä normaalissa valaistuksessa.
TAKUU
Pamel Oy myöntää kiintokalusteille ja kalusteoville 5 vuoden takuun. Takuun voimassaolo edellyttää asianmukaista tuotteiden varastointia, asennusta ja hoitoa.
Takuu ei kata:
» Kosteudesta aiheutuvia vahinkoja tai vaurioita (esim. kalustelevyn turpoaminen)
» Normaalia kulumista, naarmuja, viiltoja tai muita mekaanisia vaurioita
» Kodinkoneiden tai muiden laitteiden aiheuttamia vaurioita (liiallinen kuumuus, kosteus, höyry, riittämätön tuuletus tms.)
» Tuotteelle sopimattomien pesuaineiden, välineiden, liian suuren pesuainemäärän tai muiden aineiden aiheuttamia vaurioita tuotteiden käsittelyssä ja puhdistuksessa (katso hoito-ohjeet tämän sivun alaosasta)
» Vaurioita, jotka johtuvat siitä, että tuote sijoitettu ulos tai muuhun sellaiseen tilaan (esim. kylpy- tai suihkuhuoneeseen), jossa olosuhteet eivät vastaa normaalin huonetilan olosuhteita
» Asennuksen tai ohjeiden vastaisen varastoinnin aikana aiheutuneita vahinkoja tai vaurioita
Valmistajalla on oikeus toimittaa vastaava tuote voimassa olevasta valikoimasta, jos takuun alaista tuotetta ei löydy voimassa olevasta valikoimasta. Toimittamiemme uusien tuotteiden sävyt voivat myös poiketa alkuperäisten asennettujen tuotteiden sävystä. Emme ole vastuussa välillisistä vahingoista ja välillisiä kuluja ei korvata.
Ilmoita mahdollisista takuun alaisista reklamaatioista heti niiden tultua ilmi esim. sähköpostilla: levyovi@levyovi.fi